Állások egyenesen a munkáltatótól!

Feldolgozási problémák

A webfejlesztők a karrier oldalak létrehozásakor néha nem veszik figyelembe a keresőprogrammal való feldolgozhatóság szempontjait. Olyan weboldalakat hoznak létre, amelyek kizárólag emberi látogató számára élvezhetőek, de a robotok működését akadályozza, vagy ellehetetleníti. Ezek némelyikén a robot fejlesztésével túl lehet lépni, de nem mindegyiken. Az alábbi lista webmestereknek szól útmutatóként, milyen módon hozzanak létre keresőbarát karrier oldalt.

Nincs karrier oldalra való utalás

A karrier aloldalra, illetve tipikusan az egyes állásajánlatokra vezető link url-je nem tartalmaz semmi olyan támpontot hogy az egy állásajánlatra vezet. Ez azért probléma, mert a keresőrobot nem járhatja be az egész netet, erre nincs hardverkapacitás, és felesleges is. Azokat az oldalakat járja be, amelyekről az url illetve linkszöveg alapján ki lehet találni, hogy álláshoz vezet, vagy oldaltérkép. Ha ilyen információ nincs, pl. számok és irreleváns szöveg szerepel benne, akkor azt nem fogja feldolgozni.

példa:

Több állásajánlat egy oldalon

A cég egy karrier oldalt hoz létre, azon egymás alatt kerülnek az állásajánlatok felsorolásra. Esetleg css/javascript mechanizmus gondoskodik a láthatóság állításáról. Ez azért óriási probléma, mert a kereső a konkrét állásajánlatokat nem tudja külön-külön indexelni. Az egyes állásajánlatokban lévő adatok, pl. munkavégzés helye, foglalkozás etc összekeverednek. Ez egyrészt azt is eredményezi hogy el fogja dobni az oldalt mint hibás, vagy közvetítői oldalt. Még nagyobb gond, hogy a keresőben irreleváns találatként fog megjelenni, főleg a rosszul párosuló hely/foglalkozás miatt.

példa:

Feldolgozhatatlan oldal

Különösen nagyvállalatok előszeretettel hoznak létre olyan keresőbarátságtalan, túlfejlesztett oldalakat, ahol önálló portálon lehet állásajánlatok között keresni. A kereső olyan javascript/ajax/post form kombinációkat alkalmaz, amelyek automata feldolgozása nagyon megnehezül, illetve ellehetetlenül. Ez a hozzáállás érthetetlen, mivel publikus állásajánlatokról van szó, a cél a minél nagyobb látogatottság lenne, és sok jelentkező. Egyszerű html-t kellene használniuk, minimális javascripttel, az egyes állásajánlatokat deeplinken keresztül lehessen elérni, hogy a találati listába már egy szimpla követhető link kerüljön.

példa:

Értékesítés és állásajánlat egy oldalon

A cég állásajánlat oldalára is értékesítéssel kapcsolatos marketing anyag kerül ki, gyakran úgy hogy az állásajánlat csak egy doboz középen, vagy oldalt. Maga a weboldal értelemszerűen értékesítésre született, és az alapkomponensei ennek megfelelőek. A robot viszont a marketing szöveget felismeri, és az alapján az oldalt visszautasítja, hogy ne kerüljenek irreleváns találatok a keresőbe. Azok a cégek, amelyek nem választják szét határozottan az értékesítésre és toborzásra szánt oldalaikat, jó eséllyel nem kerülnek be a találatok közé. Az ilyen állás oldalakon a robot indexelné a marketing anyagot is, ami a kulcsszavak keveredését okozza, az érintett oldalt teljesen más jellegű állásokat keresőknek is kiajánlaná.

példa: